Salesforce komt met een reeks partnerships rondom het nieuwe Agentforce-concept. Agentforce is een suite van autonome AI-agents die medewerkers versterken en taken op het gebied van service, verkoop, marketing en commercie afhandelen.
De belofte van Agentforce is groot: bedrijven zouden met een paar klikken hun personeelsbestand kunnen opschalen. Tijdens Dreamforce, de jaarlijkse gebruikersconferentie van Salesforce, zijn verschillende partnerships aangekondigd die van Agentforce een open ecosysteem maken onder de naam Agentforce Partner Network. Daarmee worden bedrijven in staat gesteld om complexe taken uit te voeren waarvoor acties in Salesforce en een breed netwerk van systemen en agenten van derden aan elkaar gekoppeld moeten worden.
Partners zoals Amazon Web Services, Google Cloud, IBM en Workday breiden Agentforce uit met nieuwe agentacties, kant-en-klare agentsjablonen en partneragents die namens gebruikers en bedrijven acties kunnen plannen en uitvoeren in meerdere systemen.
Deze partners kunnen agentacties ontwikkelen om nieuwe vaardigheden of integratie met apps en agents van derden naar Agentforce te brengen. Ook kunnen ze agenttemplates ontwikkelen om gespecialiseerde branches of line of business use cases te ondersteunen. Klanten kunnen deze acties en agentsjablonen rechtstreeks installeren in het Salesforce Platform via AppExchange en ze gebruiken in Agent Builder om kant-en-klare agents aan te passen, nieuwe agents met unieke vaardigheden te bouwen of nieuwe agents in te zetten op basis van vooraf gedefinieerde sjablonen.
Het Agentforce Partner Network moet vooral een oplossing zijn voor AI-agents wanneer deze moeten interacteren met een reeks van applicaties. Daarvoor hebben autonome AI-agenten de vaardigheden, gegevens en domeinkennis nodig om door meerdere systemen, databases en andere agents te navigeren om hun werk gedaan te krijgen. Met het Agentforce Partner Network hebben klanten nu rechtstreeks in het Salesforce Platform toegang tot een catalogus van vaardigheden, acties en agents van derden om AI-agents nog capabeler te maken en een grenzeloze digitale workforce te ontketenen, aldus Salesforce.
Voor de integratie en implementatie vertrouwt Salesforce op een wereldwijd netwerk van systemintegrators – waaronder Accenture, Deloitte Digital, Capgemini, IBM Consulting en PwC.
Salesforce noemt Agentforce “een monumentale verschuiving in de industrie”, door mensen met AI in staat te stellen opnieuw te definiëren hoe bedrijven klantsucces bereiken. (Salesforce)