Rituals klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

Rituals klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

by Ziptone
28 mei 2021

Consumenten vinden Rituals het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Dit blijkt uit het grootste onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid in Nederland, dat inmiddels veertien jaar loopt. Klanten waarderen Rituals overall met een 8,2. De tweede plaats in de editie van 2021 is voor bol.com met slechts eentiende minder, een 8.1. Op de derde plaats gevolgd door het goede doel KiKa met een dikke 8.

Voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland kunnen organisaties zich niet aanmelden of klanten laten stemmen; ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. De winnaar wordt bepaald op basis van onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat al sinds 2007 wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse.

Gerrit Piksen, MarketResponse: “De coronacrisis heeft dit jaar een duidelijk effect op de resultaten. Hoewel consumenten zien dat veel bedrijven echt wel hun best doen, scoren de meesten duidelijk lager dan vóór de crisis. Vooral de laatste maanden zijn klanten minder vergevingsgezind. Waar vorig jaar de top 18 nog gemiddeld een 8 of hoger scoorde, is dat dit jaar alleen weggelegd voor de top 5.”

Raymond Cloosterman, ceo Rituals: “We zijn enorm trots. Dat we dit jaar het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland zijn, is te danken aan onze professionele klantenserviceteams en onze experts op de winkelvloer. Klanttevredenheid staat erg hoog bij ons in het vaandel. De consument staat altijd in het middelpunt als het gaat om het ontwikkelen van een winkelbeleving. Fysiek in onze shops, maar ook online in onze webshop. En dat geldt ook in het contact met onze klantenservice en via onze social media.”

De volledige uitslag van de verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf is te vinden op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Top