Philadelphia introduceert chatbot Sophi

Philadelphia introduceert chatbot Sophi

by Ziptone
3 maart 2021

Op 1 maart heeft Philadelphia chatbot Sophi geïntroduceerd. Deze digitale collega heeft een gezicht, kan praten en toont emoties. Voorlopig heeft Sophi een interne functie. Medewerkers van Philadelphia kunnen vragen stellen over de functionaliteiten binnen het nieuwe roostersysteem InPlanning dat op hetzelfde moment wordt ingevoerd. In de komende periode wordt Sophi steeds intelligenter en kan zij ook gesprekken voeren met cliënten en hun familie.

Na een ontwikkelingsperiode van een half jaar – de technologie achter Sophi is van Uneeq en Google, de ontwikkeling is samen met Deloitte Digital gedaan – weet Sophi nu op de meeste vragen omtrent InPlanning een antwoord. Het doel van het werken met een chatbot is het verminderen van de druk op de servicedesks van Philadelphia, die normaalgesproken de vragen binnenkrijgen. Deze desks blijven overigens beschikbaar voor de complexere vragen. Daarnaast wordt het plannen, ruilen en wijzigen van diensten gemakkelijker en overzichtelijker door de inzet van deze digitale collega.

Sophi wordt steeds intelligenter en kan in de toekomst antwoord geven op een toenemend aantal vragen. Philadelphia gaat haar de komende periode voeden met informatie over andere onderwerpen, zodat bredere inzetbaarheid mogelijk wordt. Zowel interne als externe toepassingen worden onderzocht en gefaseerd ingevoerd.

Met de invoering van Sophi zet Philadelphia een belangrijke stap op weg naar een zo efficiënt en effectief mogelijke organisatie, zodat zoveel mogelijk tijd en aandacht besteed kan worden aan de mensen die Philadelphia begeleidt.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top