OV-chipkaart: geen klantenservice meer via twitter en app

OV-chipkaart: geen klantenservice meer via twitter en app

by Ziptone
2 september 2021

Translink, het bedrijf achter de ov-chipkaart, heeft de Android en iOS-app voor de chipkaart uit de lucht gehaald en is gestopt met het Twitter-account. Dat schrijft Tweakers. Naast de app stopt Translink ook met het Twitter-account van de ov-chipkaart.

De app was volgens het bedrijf verouderd en te beperkt. De mobiele site wordt in plaats daarvan ingezet en werkt beter, zegt een woordvoerder. Er komt geen nieuwe app, zo blijkt uit navraag van  Tweakers. In de app konden gebruikers van de OV-chipkaart onder meer hun saldo checken en een overzicht zien van hun reizen. Het gebruik was teruggelopen en de app was aan vervanging toe, aldus Translink. Omdat Translink bezig is met de ontwikkeling van OVpay (in- en uitchecken met een bankpas, wat in 2023 landelijk wordt ingevoerd) komt er geen nieuwe app. Volgens Translink kunnen klanten de organisatie beter per telefoon benaderen dan via de app of twitter.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Top