Open.cx, een nieuwe startup die complexe klantenservice-interacties automatiseert, heeft anderhalf miljoen dollar opgehaald. Adriaan Mol (Mollie, Messagebird) is via zijn investeringsfonds Spacetime een van de investeerders.
Â
Andere investeerders in Open.cx zijn Y Combinator onder meer Koen Köppen (CEO Mollie), Pioneer Fund en Propeller Fund. Het bedrijf is gevestigd in de VS en is naar eigen zeggen een pionier op het gebied van AI-gestuurde klantondersteuning. De startup, opgericht door Mo Gharbat, richt zich op het aanpakken van een kritieke kloof in klantondersteuning voor hoogvolume industrieën zoals banken, luchtvaartmaatschappijen en snelgroeiende startups. Het AI-platform van Open.cx probeert deze ervaring te veranderen door complexe ondersteuningsvragen aan te pakken die verder gaan dan eenvoudige probleemoplossing.
Open.cx maakt gebruik van een in-house redeneermachine die de functionaliteiten van meerdere softwareoplossingen consolideert in één enkel, allesomvattend platform. Het bedrijf benadrukt deze functie als een belangrijke onderscheidende factor en belooft een gestroomlijnde en kosteneffectieve oplossing voor bedrijven.
Volgens Open.cx kan het platform 60-80% van de complexe gevallen van klantenondersteuning via telefoon, e-mail en internet oplossen, wat resulteert in kostenbesparingen van meer dan 50%.
Het kapitaal wordt ingezet om het platform te verbeteren en het team uit te breiden om aan de toenemende te voldoen. In 2024 werd Mollie een van de meest prominente adopters van Open.cx en integreerde het platform in haar activiteiten. (OpenCX)