Ook Sprinklr wil nu focussen op eigen topsegment

Ook Sprinklr wil nu focussen op eigen topsegment

by Ziptone
14 maart 2025

SprinklrCCaaS-aanbieder Sprinklr is van plan om voortaan te werken volgens een ‘enterprise-first’ model, gericht op de top500 klanten. De kleinste accounts zouden alleen maar ‘afleiden’, aldus Rory Reid, CEO & President van Sprinklr. Dat meldt CX Today na de toelichting van het bedrijf op de jaarcijfers.

 

De CCaaS-aanbieder wil toewerken naar een situatie waarin de focus komt te liggen op de top 500 zakelijke klanten. Deze basis moet enerzijds beschermd worden; anderzijds wil Sprinklr bij deze klanten de share of wallet vergroten. Een deel van deze accounts gebruikt op dit moment wellicht maar één of twee elementen van de suite van Sprinklr. Eerder koos Avaya voor een vergelijkbare strategie door te focussen op de 1500 grootste accounts en accounts tot 200 seats de deur te wijzen.

Ondanks de focus op bestaande klanten, wees Reid ook op het belang van de komst van ‘nieuwe logo’s’. CX Today meldt echter ook dat kleine deals – met budgetten tot iets boven de tienduizend dollar het bedrijf zouden afleiden.

Grote accounts hebben meer aan het achterliggende doel van Sprinkr: in 2027 meer dan 50 procent call deflection bereiken. Dat is alleen te bereiken als bedrijven blijven investeren in extra features van het bedrijf.

Sprinklr ging ook in op de ontslagrondes die zijn aangekondigd. Ongeveer 15 procent van het personeelsbestand van Sprinklr (500 werknemers) wordt ontslagen. In eerdere rondes in 2023 en 2024 werden 200 banen geschrapt.

Jaarcijfers

Sprinklr heeft in het fiscale jaar 2024 een sterke omzetgroei van 18% gerealiseerd, met een totale omzet van 732,4 miljoen dollar. Het bedrijf wist zijn winstgevendheid aanzienlijk te verbeteren, met een positief bedrijfsresultaat van 33,9 miljoen dollar, tegenover een verlies van 51,2 miljoen dollar een jaar eerder.

Voor het fiscale jaar 2025 (dat 31 januari 2025 eindigde) groeide de omzet verder naar 796,4 miljoen dollar, maar met een afnemende groei van 9%. Het bedrijfsresultaat daalde naar 24 miljoen dollar. Dat het verlies is weggewerkt, wekt de indruk dat de doorgevoerde kostenbesparingen effectief zijn; de afnemende groei en de focus op bestaande klanten zouden verklaard kunnen worden door verzadiging van de markt en een grotere druk van de concurrentie. (Sprinklr, CX Today)

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top