Microsoft heeft zijn strategie op het gebied van agentic AI bekend gemaakt. Volgens Satya Nadella, CEO van Microsoft, bestaat die strategie uit drie onderdelen. Ook gespecialiseerde customer service agents staan op het lijstje.
Op de eerste plaats blijft Microsoft vasthouden aan Copilot, een slimme gebruikersinterface voor AI die het ook mogelijk moet maken om autonome AI-agents bij te sturen. Daarnaast komt Microsoft vanaf volgende maand met Copilot Studio. Dat is een uitgebreide toolkit voor het bouwen van op maat gemaakte autonome AI-agents die opereren op basis van vertrouwde interne gegevensbronnen. En op de derde plaats komen er Copilot Devices: hardware zoals laptops met lokale AI-capaciteiten, als tegenhanger van AI uit de cloud.
Panklare agents
Microsoft heeft ook tien panklare AI-agents in Dynamics 365 onthuld ter ondersteuning van onder meer verkoop- en serviceteams. Voor Dynamics 365 zijn onder meer Customer Service Customer Intent en Customer Knowledge Management Agents aangekondigd. De Intent Agent helpt met het oplossen van problemen van klanten; de Knowledge Management Agent gebruikt nieuwe inzichten om nieuwe inhoud voor kennisbanken te creëren. Volgens een commentaar van CX Today lijkt de agentic-AI benadering van Microsoft sterk op die van Salesforce, een belangrijke concurrent op CRM-gebied. (Microsoft)