Online opticien Charlie Temple kiest voor QuandaGo

Online opticien Charlie Temple kiest voor QuandaGo

by Ziptone
12 mei 2020

QuandaGo, aanbieder van oplossingen op het gebied van customer experience software, maakt vandaag bekend dat Charlie Temple, een Europese producent en retailer van handgemaakte brillen, heeft gekozen voor het QuandaGo Connected Experience Platform voor de customerservice operatie en het contactcenter. De nieuwe QuandaGo cloudoplossing stelt Charlie Temple in staat om klantdata vanuit alle onderdelen van de customer journey te integreren, zodat voor de customerservice-medewerkers alle relevante informatie via één unified desktop beschikbaar is. Zowel interne data als data van derden zijn hierbij geïntegreerd, waaronder data van leveranciers en logistieke partners zoals DHL.

In de periode vóór de inzet van de oplossing van QuandaGo waren de customerservice-medewerkers van Charlie Temple bijna een derde van hun tijd kwijt aan het zoeken naar klantgegevens uit verschillende systemen – vaak nog voordat ze überhaupt waren begonnen met het helpen van een klant of het oplossen van een probleem. Met het QuandaGo Connected Experience Platform is Charlie Temple nu in staat tot een geïntegreerde, omnichannel benadering van routering, rapportages en analytics, waarbij medewerkers de mogelijkheid hebben om klanten proactief te helpen én te wisselen tussen contactkanalen met behoud van de complete dialoog en context.

Charlie Temple koos voor het QuandaGo platform om de volgende doelstellingen rondom de transformatie van het contactcenter te realiseren:

  • Samenbrengen van alle klantdata vanuit meerdere bronnen en systemen – met inbegrip van de Zendesk-omgeving, het Optician-bestelsysteem, de marketingsoftware van Webpower, klantgegevens opgeslagen in datawarehouses en leveringsinformatie van DHL.
  • Customerservice-medewerkers en opticiens in staat stellen om een efficiënte en verregaand gepersonaliseerde customer experience te leveren, met behulp van een 360graden-klantbeeld opgebouwd uit alle relevante informatie uit verschillende gegevensbronnen, gecombineerd in een unified desktop; en contactcentermanagers voorzien van zowel realtime als historische rapportages met verbeterde analytics-mogelijkheden die helpen bij het verbeteren van de performance op KPI’s.
  • De migratie naar een geïntegreerd omnichannel cloudgebaseerd contactcenterplatform dat spraakoproepen, e-mail en Facebookinteracties ondersteunt en klantcontact via Twitter, WhatsApp en Facebook Messaging in de nabije toekomst mogelijk maakt.

“Bij Charlie Temple begrijpen we dat de aankoop van een nieuwe bril voor onze klanten belangrijk en zeer persoonlijk is. We zijn er trots op dat wij een rol kunnen spelen in het volledige proces van ontwerp, keuze en leveren van een nieuwe bril tot aan het overhandigen en het gebruik”, aldus Peter van den Akker, directeur Buying & Operations bij Charlie Temple. “Het is ons doel om klanten mee te nemen in een reis die begint in onze fabriek in Rotterdam en die naadloos overgaat in een zowel digitale als fysieke gepersonaliseerde beleving – tot en met het moment dat de klant zijn of haar nieuwe bril in ontvangst neemt.”

“Tijdens deze klantreis willen we de klant steeds een stap voor zijn, zodat we zo goed mogelijk kunnen inspelen op de behoeften. QuandaGo stelt ons in staat om dit waar te maken”, voegt Van Den Akker toe. “Allereerst door alle klantdata te consolideren, en op de tweede plaats door deze op een eenvoudige manier beschikbaar te maken voor al onze medewerkers op één overzichtelijke plek, zodat zij vragen gemakkelijk kunnen afhandelen en de klantreis in de goede richting kunnen sturen.”

“Charlie Temple ontwricht de brilsector. Wij zijn zeer enthousiast over de manier waarop we samen met hen werken aan een nieuw soort persoonlijke relatie met klanten,” zegt Arthur Nederlof, ceo van QuandaGo. “Bij QuandaGo zijn we ervan overtuigd dat wij beter gepositioneerd zijn dan welke andere aanbieder van contactcentersoftware dan ook om te beantwoorden aan de totale behoefte van BtC-bedrijven, omdat wij hun klantcontact en hun processen weten te verbinden gedurende de complete customer journey.” (QuandaGo)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top