Online klantbinding Nederlands bedrijfsleven kan beter

Online klantbinding Nederlands bedrijfsleven kan beter

by Ziptone
25 november 2016

online klantbinding25 november 2016 – De scheidslijn tussen on- en offline marketing vervaagt. De opkomst van mobiele apparaten maakt dat klanten continu online zijn. Marketing moet dan ook non stop en real-time via alle kanalen aan een langdurige online klantrelatie werken. Mapp Digital, wereldwijd marktleider in digital marketing, onderzocht de marketingstrategie van de top vijftig e-commercemerken in Nederland. De bedrijven werden geanalyseerd op de drie hoofdkanalen: e-mail, mobiele apps en social media.

Terwijl in Nederland e-mail nog steeds de belangrijkste standaard in klantcommunicatie is, valt er nog veel winst te behalen bij de toepassing hiervan als het gaat om online klantbinding. Uit het onderzoek komt onder meer naar voren dat geen van de top 50 bedrijven een welkomstaanbieding stuurt aan nieuwe klanten. Slechts 2% stuurt een reactivering e-mail bij inactiviteit. Video in digitale nieuwsbrieven is een zeldzaamheid, slechts een op de tien marketingorganisaties maakt hier gebruik van. In 83% van de gevallen krijgen klanten geen instellingenopties aangeboden voor communicatie op maat. En het meest opvallende: 80% van de bedrijven heeft e-mailcampagnes nog niet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Raadpleeg het onderzoek

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Geen categorie
Top