Olympia biedt gratis opleiding klantenservice-medewerker

Olympia biedt gratis opleiding klantenservice-medewerker

by Ziptone
1 mei 2020

Olympia wil duizend werkzoekenden een gratis training aanbieden om hen op te leiden voor functies waar sinds de coronacrisis een tekort aan is. Het gaat om trainingen voor functies waar in de 1,5 meter-economie langdurig vraag naar zal zijn, zoals logistiek medewerker, orderpicker, magazijn medewerker en klantenservice medewerker.

Volgens directeur Innovatie Rogier van Hamburg zijn gevolgen van de coronacrisis ongekend en deels blijvend. “Op de ene plek verdwijnt werk, op de andere ontstaat het juist. Het verliezen van werk heeft grote impact op het leven van duizenden mensen. Zij missen inkomen, sociale verbondenheid en structuur in hun dagelijkse leven.” Olympia wil met de kosteloze trainingen maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen door deze mensen zo snel mogelijk te helpen aan werk waar juist nu vraag naar is.

Olympia biedt hiervoor gratis online trainingen aan. Het bedrijf verwacht zo in een periode van vier weken 1.000 werkzoekenden te trainen. De trainingen kunnen thuis, online gevolgd worden met begeleiding op afstand van de Olympia intercedent. Na de training worden de werkzoekenden geïntroduceerd bij klanten zoals Renewi, Samsung, Webhelp, Jumbo, Etos, Gall&Gall en The Greenery. Om in aanmerking te komen voor de training, is het niet noodzakelijk om via Olympia aan de slag te gaan. (Flexmarkt)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top