OBI4wan start pilot met Google Business Messages

OBI4wan start pilot met Google Business Messages

by Ziptone
26 juni 2020

OBI4wan is in samenwerking met Google gestart met een pilot voor Business Messages. De pilot wordt uitgevoerd met een aantal OBI4wan-klanten, waaronder HEMA en Kruidvat. Vanaf nu is het mogelijk om HEMA en Kruidvat te benaderen via een button in het Google Business profiel van de winkelketens. Berichten die via deze weg aan hen worden verzonden, komen direct binnen in de webcare tooling van OBI4wan.

Met Business Messages van Google is het mogelijk om in het bedrijfsprofiel van organisaties een button te plaatsen die een chatmogelijkheid aanbiedt. Wanneer gebruikers binnen Google op de chatknop bij het bedrijfsprofiel klikken, starten ze direct een conversatie met een service agent van de organisatie.

Google zorgt er met deze nieuwe functie voor dat wrijving tussen organisaties en klanten afneemt, door organisaties in staat te stellen om direct berichten te ontvangen vanuit de zoekresultaten in Google. Organisaties kunnen hierbij de gebruikers per bedrijf en locatie routeren en beheren, zodat klanten snel en effectief gesprekken kunnen voeren.

OBI4wan is onderdeel van Google’s partnerprogramma voor Business Messages, waarmee de softwareleverancier als een van de eersten in staat is gesteld om met de technologie van Google te bouwen en invloed te hebben op de roadmap en standaarden. Zo kunnen klanten van OBI4wan een nog betere messaging ervaring bieden via Google Search en Google Maps.

Volgens met persbericht van OBI4wan liggen de ontwikkelingen van Google in lijn met de verschuiving van communicatie via openbare kanalen naar meer gesloten kanalen, met een focus op een conversationele ervaring. Het nieuwe kanaal helpt organisaties hun klantenservice verbeteren en de conversatie uitbreiden met het begeleiden van aankopen, inplannen van afspraken, upsell en het verhogen van klantloyaliteit.

Ronald Gerrits, Project Manager Customer Service bij HEMA, ziet kansen om de drukte aan de telefoon in de winkel verlagen en de klanten snel via chat te woord staan. Ook A.S. Watson, waar merken als Kruidvat en ICI PARIS XL onder vallen, vindt het belangrijk om nieuwe kanalen te benutten voor klantcontact. Volgens Dieke van Leeuwen, Teamleider Digital (Webcare en Chatbots) bij A.S. Watson, is Kruidvat gestart met het aansluiten van 36 filialen in Amsterdam. Kruidvat wil met de pilot nagaan of Google’s Business Messages een nieuw, interessant kanaal kan zijn voor het online klantcontact en wat het effect van dit nieuwe kanaal is op de bestaande kanalen.

 

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top