Nieuwe ontslagronde bij Avaya dat ’voor grote accounts kiest’

Nieuwe ontslagronde bij Avaya dat ’voor grote accounts kiest’

by Ziptone
12 november 2024

AvayaCCaaS-leverancier Avaya zet opnieuw het mes in het personeelsbestand. Het zou gaan om de tweede ontslagronde in vier maanden tijd en om een groter aantal ontslagen dan bij de laatste ronde in juli 2024. Toen er 180 werknemers werden weggestuurd.

 

Avaya heeft in een verklaring aan CX Today laten weten dat het bedrijf zijn investeringen in mensen en middelen blijft afstemmen om “ons in staat te stellen te concurreren en te winnen in de markt.” Voor 2024 zouden de commerciële doelstellingen behaald zijn.

Een analist van ZK Research gaf aan dat het om ingrijpende bezuinigingen zou gaan. Het bedrijf zou sterker willen focussen op grote accounts; een groep van circa 1500 organisaties. CX Today schrijft verder dat de contactcenterbranche “overvol” is, met her en der ontslagrondes; er is een mismatch tussen vraag en aanbod. (CX Today)

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Human Resources

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top