Nederland “koploper in digitaal klantcontact”

Nederland “koploper in digitaal klantcontact”

by Ziptone
1 februari 2021

Vanuit klantperspectief is Coolblue het bedrijf met de beste digitale klantenservice. Niet verrassend: bol.com staat op nummer 2. Wel verrassend: Hunkemöller staat op nummer 3. Consultancybedrijf BearingPoint onderzocht 390 bedrijven in zeven landen (Finland, Ierland, Italie, Nederland, Noorwegen, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. De gemiddelde score op basis van 239 variabelen was een 2,8 op een schaal van 0 tot 5. Coolblue scoort een 3,90, bol.com een 3,83 en het lingeriebedrijf een 3.76. Het gemiddelde van 2,80 geeft wat BearingPoint betreft aan dat het niet bar en boos is, maar dat er wel veel ruimte voor verbetering is. De onderzoekers vergeleken ook sectoren. Retail scoort in de zeven onderzochte landen het beste met een 3,07 gevolgd door de telecomoperators met een 3,05.

In de BearingPoint Digital Leaders Study 2021 heeft het bedrijf in het najaar van 2020 de volwassenheid op het gebied van digital customer interaction vergeleken op basis van 239 criteria verdeeld over vier dimensies: digital marketing, digital product experience, e-commerce en e-CRM.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top