MaxContact, een Britse CCaaS-aanbieder, heeft de technologie en activa van het conversational AI-bedrijf Curious Thing overgenomen met als doel het bestaande AI-aanbod te versterken en de activiteiten van het contactcentrum te verbeteren.
De integratie van het platform van Curious Thing moet de ontwikkeling van AI-agents ondersteunen die ontworpen zijn om routinematige interacties met klanten te beheren, zoals het plannen van afspraken of het aanvragen van offertes. Hierdoor kunnen menselijke agents zich richten op complexere, hoogwaardige taken, aldus MaxContact in een bericht.
“De strategische overname van Curious Thing is een belangrijke mijlpaal in onze AI-strategie,” zegt Ben Booth, CEO van MaxContact. “De AI-capaciteiten van Curious Thing zullen daarom de contactcenterteams van onze klanten helpen efficiënter te worden met behoud van die cruciale menselijke connectie.”
De overname bouwt voort op het huidige AI-portfolio van MaxContact, waaronder het Spokn AI-platform en de onlangs gelanceerde Success Intelligence-tool, die analytics gebruikt om patronen in succesvolle verkoopgesprekken te identificeren. (MaxContact)