KSF verwijst bij datalek GGD naar servicebeloften

KSF verwijst bij datalek GGD naar servicebeloften

by Ziptone
26 januari 2021

De Klantenservice Federatie (KSF) vindt het kwalijk dat er via de coronasystemen van de GGD is gehandeld in persoonsgegevens van Nederlanders. Dat stelt de branchevereniging in een formele reactie op de eigen website. Daarmee reageert de KSF op de onthulling van RTL Nieuws over het omvangrijke datalek bij de GGD’en.

“Mensen moeten erop kunnen vertrouwen dan hun gegevens in goede handen zijn bij een organisatie en bij medewerkers die toegang hebben tot die gegevens. Dat moet de gewoonste zaak van de wereld zijn,” aldus de KSF, die verder niet ingaat op de verwerkersverantwoordelijkheid. De KSF refereert wel aan de servicebeloften van de Klantenservice Federatie, waar leden zich onlangs aan hebben gecommitteerd, waaronder: “Wij gaan respectvol om met klantgegevens die ons door de klant zijn toevertrouwd en controleren onze processen hier regelmatig op.”

De KSF vindt het goed dat de GGD in dit omvangrijke project met duizenden extra medewerkers direct heeft ingegrepen en dat twee medewerkers zijn opgepakt. “Laat dit ingrijpen een voorbeeld zijn voor iedereen die denkt winst te kunnen behalen met het stelen van persoonsgegevens. Misdaad loont niet,” aldus de branchevereniging.

Customer Experience, Kennispartners

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top