Klantenservice De Watergroep al maanden onbereikbaar

Klantenservice De Watergroep al maanden onbereikbaar

by Ziptone
22 november 2024

De WatergroepDe klantendienst van het Vlaamse drinkwaterbedrijf De Watergroep is al maanden zo goed als onbereikbaar. Volgens het bedrijf liggen aanhoudende problemen met een nieuw bedrijfsplatform aan de basis. Dat meldt VRT.  

 

De Watergroep is met 3,3 miljoen klanten het grootste drinkwaterbedrijf van Vlaanderen. Door de overgang naar een nieuw bedrijfsplatform is een grote administratieve achterstand ontstaan. De responstijden voor e-mail lopen op tot meerdere weken.

Het bedrijf zegt gedurende 3,5 jaar alles grondig te hebben getest alvorens over te gaan op het nieuwe kernsysteem waarop alle klantprocessen draaien, dat in de praktijk heel traag blijkt te werken. Er is nu vooral sprake van veel herhaalverkeer, maar er zijn ook problemen met extreem hoge factuurbedragen en het verwerken van nieuwe aansluitingen.

Kathleen De Schepper, woordvoerder De Watergroep, geeft bij VRT aan dat de klantendienst uiterlijk eind mei 2025 weer op een normale manier zal werken. Ondertussen zijn ook 50 extra klantendienstmedewerkers aangenomen. De klantendienst bestaat nu uit 250 mensen.

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top