Kim Kistemaker-Knape van Picnic is uitgeroepen tot CCMA Manager of the Year 2024.
De jury koos voor Knape vanwege haar vermogen om teams te inspireren en klantgerichte innovaties door te voeren die zowel de klanttevredenheid als de operationele efficiëntie hebben verhoogd, zo meldt CustomerFirst. Knape is customer success lead bij de online supermarkt. De andere drie finalisten waren Irene Aartsen (Eneco), Martijn Lingeman (Conduent) en Monique Sinkiewicz – van den Broek (UnitedConsumers). Knape neemt de titel over van René Kloppenburg (KPN), CCMA Manager of the Year 2023.
Lees ook de interviews met de vier genomineerden:
Martijn Lingeman (Conduent): “Er liggen ontzettend veel kansen in klantcontact”
Martijn Lingeman, Senior Client & Delivery Manager bij Conduent: “Klantcontact is een van de belangrijkste pijlers van het voorbestaan van een bedrijf.”
Irene Aartsen, Eneco: “Teamleider in klantcontact is een vaak onderschatte baan”
“Sommige sales collega’s vonden mijn terugkeer naar customer service maar moeilijk te begrijpen, maar ik miste de dynamiek van klantcontact.”
“Luister goed, toon inlevingsvermogen in de klant. Dat geldt ook voor mij persoonlijk: als manager moet je onderdeel zijn van het team.”
Kim Knape, customer succes lead bij Picnic: “Voor wie werk je?”
“Het besef ‘voor wie werk je’ voorkomt dat je met ‘een proces’ bezig bent in plaats van met de klant.” Eerste deel uit een serie van vier interviews met de MOTY-finalisten.
(Ziptone)