Per 1 maart 2019 wordt het Klanten Contact Centrum van Medisch Spectrum Twente opgeheven. Onder het personeel heerst zowel woede als opluchting. Dat bericht dagblad Tubantia. Als gevolg van een reorganisatie worden tijdelijke contracten niet verlengd.
Het KCC werd opgericht in 2015 en omvat 35 medewerkers. Het KCC moest fungeren als centraal punt waar alle telefoontjes van patiënten binnenkwamen. Dat zou veel efficiënter zijn dan telefonistes bij elke afzonderlijke polikliniek. Het KCC moest alle algemene vragen en vragen over bijvoorbeeld afspraken afhandelen: alleen medisch-inhoudelijke vragen werden nog doorgezet naar de poli’s.
Volgens het bericht van Tubantia kwamen er na aansluiting van de 18 poliklinieken van Medisch Spectrum Twente te vaak specifieke medische vragen van patiënten binnen die moesten worden doorverbonden met de juiste afdeling. Daardoor werd er veel geklaagd over te vaak doorverbinden en ‘je verhaal opnieuw moeten doen’. Er zijn verschillende verbetertrajecten bij het KCC doorgevoerd, maar die hebben te weinig opgeleverd. Een groot aantal poli’s bleef klagen en wilde de regie over telefonische bereikbaarheid terug. De raad van bestuur besloot daarop het KCC per 1 maart op te heffen. Het personeel werd voor kerst al ingelicht over deze stap, de eerste poliklinieken hebben de taken van het KCC alweer zelf opgepakt. Voor medewerkers van het KCC is de sluiting per 1 maart zuur. 13 van de 35 medewerkers hadden een tijdelijk contract dat niet is verlengd. De overige 22 medewerkers waren na eerdere reorganisaties al via een herplaatsingstraject bij het KCC terecht gekomen. Ze moeten afwachten waar ze nu terecht kunnen.