IQVIA past AI toe in klantcontact rond klinisch onderzoek

IQVIA past AI toe in klantcontact rond klinisch onderzoek

by Ziptone
6 september 2021

Het Amerikaanse bedrijf IQVIA (ontstaan uit clinical research organisations Quintiles en IMS Health) heeft de bestaande contactcenterdienstverlening specifiek voor organisaties actief in de life sciences uitgebreid met AI-toepassingen.

De klanten van IQVIA gebruiken de MI (medical information) Contact Centerdiensten voor de informatievoorziening en monitoring rondom medisch klinisch onderzoek. De service wordt gebruikt voor het contact met consumenten, patiënten en zorgprofessionals. De agents van IQVIA gebruiken de oplossing ook om gegevens te verzamelen over bijwerkingen tijdens klinische onderzoeksprogramma’s en moeten zich hierbij houden aan strikte protocollen.

Om de eindgebruikers te ondersteunen heeft IQVIA de eigen oplossing voorzien van AI-aangedreven virtual agents die helpen bij de triage en bij het genereren van antwoorden op vragen. Hiermee wordt onder meer de opvolging van geregistreerde bijwerkingen versneld, aldus IQVIA. IQVIA is het grootste Healthcare Data Science Company en leider in Human Data Science Technology. (IQVIA)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top