IPsoft lanceert digitale klantenservicecollega Amelia

IPsoft lanceert digitale klantenservicecollega Amelia

by Ziptone
3 juni 2020

IPsoft introduceert Amelia for Customer Care om bedrijven te helpen om eerstelijns klantcontact efficiënter af te handelen. De cloudgebaseerde digitale medewerker focust op een optimale time-to-resolution en kan veelvoorkomende klantenservicetaken zelfstandig afhandelen. Klanten met complexere kwesties kunnen daardoor sneller terecht bij een menselijke klantenservicemedewerker.

Amelia for Customer Care kan eenvoudig getraind worden en kan binnen enkele uren of dagen veelvoorkomende eerstelijnstaken op zich nemen. Denk aan het toegangsbeheer voor klantenportals, ondersteuning bij bestellingen van producten en diensten of het delen van informatie uit tutorials en FAQ’s. Daarnaast kan ze bijvoorbeeld helpen bij verzendingen, verzekeringsclaims, restitutieverzoeken, afsprakenbeheer of winkelzoekers.

Amelia for Customer Care is verkrijgbaar via DigitalWorkforce.ai. Bedrijven kunnen hier ook de eerder gelanceerde Amelia for IT Service Desk inhuren. De beschikbare digitale medewerkers zijn voorzien van tientallen jaren aan ervaring en vaardigheden. Amelia for Customer Care beschikt dan ook over een uitgebreid c.v. Met deze introductie doet IPsoft opnieuw een stap in de richting in de realisatie van haar visie: een hybride personeelsbestand waarbinnen digitale en menselijke medewerkers samenwerken.

In tegenstelling tot oplossingen die alleen worden ondersteund door chatbots of robotic process automation (RPA) is Amelia dankzij haar cognitieve intelligentie in staat om op natuurlijke wijze met mensen te communiceren en van elke interactie te leren. Amelia is 24/7 telefonisch en via online chat bereikbaar en kan integreren en communiceren met zakelijke back-endsystemen, CRM-systemen en callcenter-oplossingen, waaronder Genesys, Salesforce, ServiceNow en Avaya. Amelia kan op die manier zelfstandig een aantal belangrijke taken afhandelen. Als verzoeken haar vaardigheden te boven gaan, roept Amelia de hulp in van menselijke collega’s. Door samen de kwestie in orde te brengen, bouwt Amelia haar kennis steeds verder uit.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top