Institute of Customer Service: campagne #servicewithrespect

Institute of Customer Service: campagne #servicewithrespect

by Ziptone
14 augustus 2020

In het Verenigd Koninkrijk heeft de Britse onafhankelijke beroepsvereniging Institute of Customer Service een campagne gelanceerd met de naam ‘Back our Essential Workers: Service with Respect’. De campagne vraagt aandacht voor de vijandige benadering van klantcontactmedewerkers (in voice, online en offline rollen), die verergerd is sinds de start van de coronapandemie. Volgens de beroepsvereniging heeft bijna 80% van de Britse beroepsbevolking klantcontact en wordt over de volle breedte een toename ervaren in wangedrag. Uit onderzoek van de beroepsvereniging heeft sinds het begin van de corona-uitbraak meer dan de helft van de ‘customer facing’ medewerkers te maken gekregen met op de persoon gericht wangedrag. Het gaat dan om verbaal geweld (schelden, schreeuwen) tot aan fysiek geweld in de meest extreme gevallen. In een brandbrief aan de Britse regering is gevraagd om actie.

service with respect

De campagne van Institute of Customer Service, die ook is opgepikt door de BBC, omvat ook een programma met tips voor bedrijven. Zo wordt het Britse bedrijfsleven opgeroepen de campagne actief te supporten op social media en door een logo te gebruiken, onder andere via de hashtag #servicewithrespect. Ook daagt Institute of Customer Service Britse bedrijven uit om zich uit te spreken voor een zero tolerance benadering van vijandig gedrag tegen medewerkers. Daarnaast wordt gepleit voor het bespreekbaar maken van het onderwerp op de werkvloer en worden trainingen voorgesteld om medewerkers te leren omgaan met de agressie.

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top