Hotelgast staat open voor geautomatiseerde receptie

Hotelgast staat open voor geautomatiseerde receptie

by Ziptone
1 juli 2024

Meer dan 40% van de reizigers geeft de voorkeur aan inchecken via de website, app of digitale kiosk van een hotel, en bijna 80% staat open voor een verblijf in een hotel met een volledig geautomatiseerde receptie of self-service kiosk.

 

Dat blijkt uit onderzoek, uitgevoerd door OnePoll in opdracht van Mews, leverancier van hoteltechnologie. Het onderzoek wijst ook op een groeiende verschuiving naar geautomatiseerde voorzieningen en selfservice. Meer dan 40% van de reizigers geeft de voorkeur aan inchecken via de website, app of digitale kiosk van een hotel en bijna 80% staat open voor een verblijf in een hotel met een volledig geautomatiseerde receptie of self-service kiosk. Deze trend drijft hotels ertoe om geavanceerde inchecktechnologieën te gebruiken om de ervaring van de gast te stroomlijnen, aldus de onderzoekers.

Sleutelvrije of contactloze toegang tot de kamer en smart home-apparaten op de kamer behoren tot de topfuncties die door bijna een derde van de gasten worden gewenst (respectievelijk 34% en 43%). Daarnaast worden mobiele kamerinvoer (27%) en digitaal bestellen (24%) genoemd als essentiële voorzieningen voor moderne reizigers. (Hoteltechnology)

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top