Google introduceert vandaag het Google Cloud Contact Center AI-platform, een uitbreiding van het Contact Center AI die een out-of-the-box, end-to-end oplossing biedt voor het contactcenter.
Google Cloud Contact Center AI brengt kunstmatige intelligentie, cloudschaalbaarheid, multi-experience-mogelijkheden en nauwe integratie met CRM-platforms samen. Hiermee kunnen sales-, marketing- en serviceteams datagedreven samenwerken over de gehele customer journey.
De uitbreidingen omvatten mogelijkheden om de customer journey te orkestreren met software developer kits (SDK’s) voor onder meer mobiele toepassingen, compatibel met iOS en Android; nieuwe functionaliteit waarmee personalisatie kan worden gerealiseerd; vereenvoudigd kanaalbeheer; AI-gestuurde routering van contacten op basis van zowel historische CRM-gegevens als real-time interacties; geïntegreerde Workforce Optimization (WFO) en visuele interactieve voice response.
Ook kan Contact Center AI van Google gemakkelijk integreren met Service Cloud Voice van Salesforce. Google is daarnaast een partnerschap aangegaan met UJET, een leverancier van cloud contact center-oplossingen. Integratiepartners die contactcenteroplossingen van Google leveren, zijn onder meer Accenture, CDW, Cognizant, Deloitte, HCL, IBM, Infosys, Quantiphi, Tata Consultancy Services (TCS) en Wipro.
Technologie