GGD: piekcapaciteit bereikt met 4.000 mensen in callcenter

GGD: piekcapaciteit bereikt met 4.000 mensen in callcenter

by Ziptone
17 november 2021

GGD GHOR heeft in de coronabestrijding opnieuw de eigen grenzen bereikt. Dat heeft de organisatie gisteren laten weten aan verschillende media na aanhoudende vragen. Zowel telefonisch als online is het niet tot nauwelijks mogelijk om een afspraak voor een test te maken. De testcapaciteit ligt rond de 120.000 testen per dag.

In steeds meer regio’s krijgen mensen, die online via coronatest.nl een afspraak willen maken, geen vrije slots meer te zien. De 4.000 agents die in het landelijke contactcenter op de testafsprakenlijn werken, maken overuren na sluitingstijd om wachtrijen weg te werken.

Ondertussen wordt de capaciteit uitgebreid door extra mensen aan te nemen, maar ook hier loopt de GGD GHOR tegen grenzen aan. “Veel mensen roepen dat we meer mensen moeten inzetten. Een logische reactie maar daar is de arbeidsmarkt op dit moment helaas niet naar. We zijn al weken hard bezig met meer mensen aannemen maar tegen deze explosieve groei kunnen wij bijna niet werven,” aldus een woordvoerder. Ten opzichte van drie weken eerder is het aantal afgenomen tests verdubbeld van 280.000 per week naar 560.000 per week.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top

Klantcontact.nl gaat verder als Ziptone!

Lees meer