Geringe callvolumes Vlaamse coronacallcenters

Geringe callvolumes Vlaamse coronacallcenters

by Ziptone
26 mei 2020

Van de oorspronkelijk 1.200 geplande ‘contactopspoorders’ zijn er nu ongeveer 450 aan de slag in de Vlaamse coronacallcenters. Daarnaast is het volume aan calls zeer beperkt, zo’n 600 gesprekken per dag.

De medewerkers van het coronacallcenter bellen mensen waarvan is vastgesteld dat ze besmet zijn, op. Vervolgens doen ze een onderzoek naar de contacten van deze persoon, zodat in kaart wie mogelijk ook besmet kan zij geraakt.

Volgens VRT News gaat het op verschillende punten mis. Niet alle coronapatiënten worden door de huisartsen ingevoerd in het elektronische systeem. De ingevoerde mensen die benaderd worden, zijn vaak niet bereikbaar: afwezig of nummerinformatie is onjuist. En op de laatste plaats geven mensen waarmee een contactonderzoek succesvol wordt uitgevoerd maar een zeer bescheiden aantal contacten op: gemiddeld een tot anderhalve contactpersoon per patiënt. Joris Moonens van het Vlaamse Agentschap Zorg en Gezondheid schrijft dat laatste toe aan onder andere een gering vertrouwen bij de bevolking in het contactonderzoek van de overheid.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top