Gemeente Hollands Kroon kiest Klant Informatie Systeem van 2at

Gemeente Hollands Kroon kiest Klant Informatie Systeem van 2at

by Ziptone
20 augustus 2020

Gemeente Hollands Kroon heeft na een aanbestedingsprocedure gekozen voor een Klant Informatie Systeem van 2at voor het optimaliseren van de bedrijfsvoering en dienstverlening. Door de klantvraag centraal te stellen en informatie gebundeld en overzichtelijk in beeld te hebben, kan Hollands Kroon nog beter haar klanten (inwoners, ondernemers, instanties, leveranciers en andere stakeholders en ketenpartners) tijd- en plaats onafhankelijk voorzien van optimale service.

De gemeente Hollands Kroon is een gemeente zonder een fysieke balie. Om de communicatie met klanten nog beter te laten verlopen, implementeert 2at deze zomer in een versneld traject een Klant Informatie Systeem. Het systeem zorgt voor grip op de processtappen van het afhandelen van een klantdossier en voor transparantie. Het systeem laat medewerkers zien wat de status van een bepaalde aanvraag is, wie er verantwoordelijk is voor de volgende stap en geeft inzicht in de werkvoorraad. Ook klanten krijgen via een veilig webportaal inzicht in documenten en de status van een (aan)vraag.

Inzicht in lopende aanvragen, de bijbehorende documenten en relevante contacthistorie zorgen ervoor dat klanten vaak in het eerste contact al goed geholpen kunnen worden, ongeacht via welk kanaal de vraag binnenkomt. Daarnaast stelt het systeem de gemeente in staat om met behulp van data proactief te communiceren naar klanten. Voor de implementatie maakt 2at gebruik van het Microsoft Dynamics platform en van een eigen ontwikkelde Klant Informatie Systeem-oplossing speciaal gericht op de gemeentemarkt.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top