Geert van Ouwerkerk overleden

Geert van Ouwerkerk overleden

by Ziptone
27 september 2021

Geert van Ouwerkerk is op 27 september op 50-jarige leeftijd overleden. Dat is door meerdere bronnen bevestigd. Van Ouwerkerk geldt als een van de nestors van de Nederlandse klantcontactbranche en genoot een grote bekendheid in de sector.

Van Ouwerkerk, geboren op 13 april 1971, heeft vrijwel zijn gehele loopbaan aan de klantcontactsector gewijd. Hij was werkzaam bij werkgevers zoals UPC en Transcom, maar ook als interimmer en ondernemer.

Naast zijn ‘gewone’ werk heeft hij ook een reeks aan uiteenlopende initiatieven ontplooid, grotendeels gericht op de klantcontactbranche. Hij was onder meer initiatiefnemer van denktank en discussiegroep HouseHold Supplies, begon met Callcenter Open en organiseerde jaarlijks een vliegtrip met vakgenoten naar Berlijn rond de vakbeurs CCW Berlin. Ook was hij samen met Steven Voorn auteur van het boek Callcenter Humor en mede betrokken bij Open Varen. In het vakblad CCM (Callcenter Magazine) had hij lange tijd een ‘roddelrubriek’ over de branche, maar hij schreef ook regelmatig serieuze en kritische stukken over de branche voor onder meer CCM en Telecommerce Magazine. Hij was bovendien een van de bloggers die in 2013 aan de wieg van Klantcontact.nl stond. Rond 2014 vertrok Van Ouwerkerk naar Spanje, waar hij onder meer een facilitair contactcenter runde en actief was in het lokale ondernemersnetwerk. (Ziptone/Erik Bouwer)

Zie ook de comments hieronder 

 

Human Resources

15 Comments

  1. Hoewel we geen echte vrienden waren respecteerden we elkaar enorm.
    Geert schreef weleens serieus over mij maar ik kwam ook wel eens voor in zijn roddelrubriek.
    Ik denk met veel respect en optimisme aan Geert terug.
    Doodzonde dat hij er niet meer is.

  2. Wat een slecht nieuws. Een groot verlies, alle sterkte aan iedereen die hij achter laat

  3. Wat een schok ook voor mij toen ik dit hoorde. Een nestor, mooi omschreven. Netwerker, creatief en kleurrijk. Een bijzonder mens. Sterkte aan iedereen die hij achterlaat.

  4. Wat een groot gemis en een groot verdriet. Geert zal gemist worden. Sterkte, liefde en wijsheid toegewenst aan iedereen die hij achterlaat.

  5. Als je in Nederland Toon zegt, weet iedereen wie we bedoelen. Dat is ‘Geert’ in onze branche. Een begrip, icoon, inspirator, initiatiefnemer en bovenal: mijn kompaan. Niet alleen samen optrekken in het unieke Household Supplies, waarin onze rollen altijd perfect complementair waren, maar ook bij het uitdenken van nieuwe ideeën. Humor, ja ook roddel, maar altijd authentiek, vilein soms maar altijd met compassie. Zo leeft hij bij mij voort. Ook in de branche praten we nog jarenlang over Geert als persoon en een begrip in de klantcontact wereld, met een glimlach en een glas….

  6. Shit, dat is triest nieuws. Geert was een bijzonder innemende man, met het hart op de goede plek. De wereld is een enorme netwerker met een tomeloze creativiteit armer. Sterkte voor wie hem in het bijzonder missen.

  7. Wat een slecht nieuws. Geweldige promotor van de branche, maar vooral een lieve, gezellige rasnetwerker die ik helaas al lang niet meer had gesproken. Ik drink vanavond een glas witte wijn en herinner me dierbaar de goede gesprekken.

  8. Ben al wat jaren weg uit de customer service business maar Geert gaat nooit uit mijn hoofd weg. Om wie hij was. Gastvrij, innemend, grappig, hulpvaardig, vol ideeen en zoals ook hier al genoemd, een onmiskenbaar baken in de Contact Center business en ‘ een mooi mens’. Sterkte voor een ieder die hem zal missen.

  9. Rust zacht Geert , ik heb genoten van je energie, je humor, je optimisme en de mooie dingen die je voor de branche hebt betekend!

  10. Wat een triest nieuws van deze levensgenieter en bekendheid in de call center branche. Iemand die de branche serieus nam maar er ook weer luchtigheid aan kon geven. Te jong gegaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top