Gebruik Twitter in de lift

Gebruik Twitter in de lift

by Ziptone
31 januari 2022

TikTok en Twitter zitten in de lift, het gebruik van Facebook en WhatsApp neemt wat af. De messaging app daalt vooral in populariteit onder jongeren en 20-29-jarigen. Dat zijn enkele opvallende resultaten van het jaarlijkse Nationale Social Media Onderzoek 2022 van Newcom Research.

De groei in het aantal TikTok-gebruikers houdt aan en ging van 1,7 miljoen naar 3 miljoen. Ook het dagelijks gebruik groeide sterk, van 836.000 naar 1,6 miljoen Nederlanders. Dat maakt het kanaal steeds relevanter, ook voor customer service doeleinden.

[tekst loopt door onder afbeelding]

social mediaOok het aantal Instagramgebruikers nam toe, met 11%. In een uitgebreid overzicht op Marketingfacts geeft Danny Oosterveer aan dat de toename bij Twitter hem het meest opvalt: 22% meer gebruikers in het afgelopen jaar, van 2,9 naar 3,5 miljoen gebruikers. Vooral de groep 25-29-jarigen zou Twitter als kanaal hebben ontdekt. Volgens Oosterveer zijn Nederlanders actieve gebruik gaan maken van social media: meer platforms en gedurende meer tijd. Alleen Facebook blijft krimpen, in aantal gebruikers en hoeveelheid tijd. De daling van het Facebookgebruik wordt vooral veroorzaakt door het afnemend gebruik onder 20-29-jarigen. Het dagelijks gebruik in die leeftijdscategorie daalde van 60 procent naar 48 procent.

Het dagelijks gebruik van WhatsApp nam licht af, van 9,8 miljoen naar 9,7 miljoen Nederlanders. Die daling is vooral te zien bij de leeftijdsgroep 20-29 jaar. En tot slot Linkedin: ook daar gaat het goed mee. Het wordt steeds meer een zakelijk sociaal platform, aldus Oosterveer. Vooral het dagelijks gebruik groeit. Clubhouse lijkt geen succes te worden, met slechts 494.000 gebruikers. (Marketingfacts)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top