Gebruik van Facebook daalt, gebruik Instagram stijgt

Gebruik van Facebook daalt, gebruik Instagram stijgt

by Ziptone
5 juli 2017

5 juli 2017 – Hoewel Facebook kortgeleden nog vol trots aankondigde dat de grens van 2 miljard gebruikers was overschreden, neemt het gebruik van Facebook af. Steeds meer mensen lijken ‘over te stappen’ op Instagram, aldus onderzoek van Ruigrok Netpanel. Een andere ontwikkeling die nu echt doorzet is het gebruik van smart-tv’s; vooral Millennials maken het meeste gebruik van internet op de televisie. In vijf jaar tijd is het gebruik van de smart-tv gegroeid van tien naar 30 procent.

In het onderzoeksrapport wijst Ruigrok op het ontstaan van nieuwe groepen met eigen digitale gewoonten. Zo noemt Ruigrok de digitieners (in de leeftijd van 14 tot 20 jaar) die vooral veel naar korte online video’s kijken. Millennials (21 tot 35 jaar) gebruiken als geen enkele andere groep de smartphone intensief voor online shopping. Zij zijn zich bovendien het meest bewust van privacyinstellingen van social media. Generatie X (26 tot 55 jaar) maakt intensief gebruik van tablets zoals de iPad. In deze groep verliest Facebook het meeste terrein. Babyboomers (56 tot 71 jaar) gebruikt Facebook op zeer grote schaal, maar ook WhatsApp is volledig ingeburgerd. (Bron: DutchCowboys).

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Customer Experience
Top