Freshworks kondigt Freddy AI Agent aan – een nieuwe generatie eenvoudig te implementeren en te gebruiken autonome serviceagents.
Freddy AI Agents zijn gebouwd om uitzonderlijke klantervaringen (CX) en werknemerservaringen (EX) te leveren en kunnen in enkele minuten worden geïmplementeerd. Ze helpen gebruikers in de klantenservice en IT om respectievelijk gemiddeld 45% en 40% van de serviceaanvragen autonoom op te lossen, aldus Freshworks in het persbericht.
Volgens Dennis Woodside, CEO en president bij Freshworks is Freddy AI Agent een game-changer voor organisaties die de klantenservice en werknemersservice snel willen versnellen. De meeste andere software vereist meerdere weken en implementatiekosten om een AI-agent te implementeren. Freddy is ontworpen om binnen enkele minuten te worden geïmplementeerd zonder code of consultants.
Naast Freddy AI Agent voor CX lanceert Freshworks ook Freddy AI Agent voor EX. Hiermee kunnen IT-teams gepersonaliseerde, bijna realtime ondersteuning bieden die voldoet aan de individuele behoeften van werknemers. Hierdoor hebben gebruikers in IT, HR en andere interne serviceteams meer tijd om meer bevredigend werk te doen.
Freddy AI Agent werkt 24/7 via tools zoals Microsoft Teams, Slack en andere interne samenwerkingskanalen om werknemers te helpen wanneer dat nodig is. Dit stelt hen in staat om problemen zoals toegang tot applicaties, vervanging van hardware, medische voordelen en verlofbeleid nauwkeurig en naadloos op te lossen zonder het aanmaken van tickets of lange wachttijden. De resultaten zijn efficiëntere IT-activiteiten, productievere teams en een verbeterde werknemerservaring.
Agentic AI
Murali Swaminathan, Chief Technology Officer bij Freshworks, zei: “We beginnen pas net de positieve impact van agentic AI op de werkplek te zien. Van adviseur tot actieve probleemoplosser, een georkestreerde symfonie van gespecialiseerde agenten kan op een doordachte manier een groot en groeiend percentage van de dagelijkse verzoeken verwerken en werknemers helpen hun werk effectiever te doen. Copilots springen ook in om de menselijke agent te assisteren, door taken en workflows die een bedrijf runnen verder te automatiseren. Freshworks onderzoekt en past het beste van beide werelden toe, waarbij mensen en AI kunnen samenwerken.” (Freshworks)