Five9 heeft bekend gemaakt dat het tot een overeenkomst is gekomen voor de overname van Acqueon. Acqueon is een Amerikaans bedrijf dat gespecialiseerd is in outbound-software. Het platform van Acqueon stelt bedrijven in staat om proactief rekening te houden met de voorkeurscommunicatiekanalen van klanten.
De afgelopen jaren heeft het bedrijf samengewerkt met de meeste leveranciers van contactcenteroplossingen, waaronder Amazon Connect, Avaya, Cisco, Five9, Genesys, NICE, UJET en Vonage. De enkele honderden medewerkers van Acqueon zijn overigens vooral werkzaam in de Indiase IT-hubs Chennai en Bangalore. Deze mensen komen in dienst bij Five9 en kunnen in India blijven.
De overname door Five9 past in het streven van het bedrijf om een orkestratie-engine te leveren die werkt op alle onderdelen van de klantreis.
Five9 en Acqueon waren al technologiepartners sinds begin 2022. Zo was onder meer Acqueon’s EPIC Electronic Health Record Connector beschikbaar op de Five9 CX Marketplace ter ondersteuning van Five9’s klanten in de gezondheidszorg.(Five9)