BPO-speler ETB Support Solutions heeft in samenwerking met Eneco een nieuwe vestiging geopend in de Istanbulse wijk Bahçelievler. Vanuit deze locatie verzorgt ETB voortaan B2B-klantenservice voor de energieleverancier.
De uitbreiding markeert een volgende stap in de langdurige samenwerking tussen beide partijen, die eerder al resulteerde in klantcontactoperaties in Suriname (B2C service) en Turkije (sales en save desk), aldus ETB in een aankondiging op LinkedIn.
ETB telt inmiddels 18 vestigingen in vijf landen en is naar eigen zeggen marktleider in Nederlandstalig klantcontact vanuit Turkije. De nieuwe locatie in Istanbul wordt bemand door Nederlandssprekende teams en richt zich specifiek op zakelijke klanten van Eneco.
Tijdens de officiële opening werd ook de succesvolle afronding van de Eneco-training gevierd. De eerste gesprekken met B2B-klanten zijn inmiddels gestart.
Volgens Brian Walburg (Head B2B Customer Service bij Eneco) past de uitbreiding in de ambitie om zakelijke klanten “nog beter, sneller en consistenter te bedienen”, met meer focus op kwaliteit, expertise en klantgerichtheid.
ETB benadrukt dat de nieuwe operatie het resultaat is van nauwe samenwerking met Eneco en de inzet van beide teams in Nederland, Suriname en Turkije. (ETB)