Dialpad heeft de overname aangekondigd van Surfboard, een Britse leverancier van WFM-software. Met de overname wil Dialpad het eigen aanbod versterken door de cloud-native WFM-oplossing van Surfboard te integreren in zijn platform, waardoor tools voor planning, prognoses en prestatieanalyses worden verbeterd.
Met de deal blijft Surfboard zijn geavanceerde WFM-tools aanbieden, terwijl het toegang krijgt tot Dialpad’s wereldwijde resources en AI-mogelijkheden. Surfboard is opgericht in 2021.
Dialpad was van mening dat moderne en cloudgebaseerde Workforce Management (WFM) functionaliteit niet mocht ontbreken in de eigen oplossing. “Het vinden van de juiste partner was echter niet eenvoudig. We hadden een bedrijf nodig met een cloud-native product dat zowel effectief als intuïtief is, naast een team dat onze cultuur van het oplossen van eeuwenoude problemen op innovatieve manieren deelt. We zijn blij dat we precies dat hebben gevonden in Surfboard, geleid door Natasha Ratanshi-Stein, aldus Craig Walker, Founder en CEO van Dialpad.
Buy and build strategie
Deze overname is een belangrijk onderdeel van Dialpad’s strategie om een allesomvattende, AI-gebaseerde contactcenteroplossing te bieden. Het is de vijfde overname van het bedrijf tot nu toe. In 2021 werden Koopid en Kare Knowledgeware overgenomen, in 2020 kocht Dialpad het videoconferencing platform HighFive en in 2018 kocht het bedrijf TalkIQ voor 50 miljoen dollar. (Dialpad)