Dialpad neemt Koopid over

Dialpad neemt Koopid over

by Ziptone
20 oktober 2021

Dialpad Inc., een Amerikaans aanbieder van AI-gebaseerde communicatie- en samenwerkingssoftware en opgericht in 2011, heeft bekend gemaakt dat het Koopid overneemt. Koopid is een AI-gebaseerd platform voor omnichannel customer experience (CX). Met de toevoeging van Koopid wordt de Dialpad Contact Center oplossing een volwaardig platform dat ook chat, messaging, selfservice en social media interacties kan afhandelen. Volgens Craig Walker, CEO van Dialpad staat de contactcentersoftware-industrie in het teken van disruptie en zullen alleen de meest toekomstgerichte bedrijven alomvattende oplossingen gana gebruiken. Hij geeft ook aan dat klant-, medewerker- en eindgebruikers-ervaring de onderscheidende factoren zijn.

Tot de klanten van Dialpad behoren bedrijven als EF (talenonderwijs), TED, Financial Times en Crunchbase. Het eveneens Amerikaanse Koopid is opgericht in 2017 en haalde naast een onbekend bedrag aan seed capital tweemaal 1,5 miljoen dollar aan kapitaal op. Het overnamebedrag is niet bekend gemaakt.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top