De KSF wil klantenservice herpositioneren

De KSF wil klantenservice herpositioneren

by Ziptone
23 juni 2020

De Klantenservice Federatie (KSF) heeft aangekondigd het vakgebied van klantcontact te willen herpositioneren, niet alleen in de beeldvorming, ook in de realiteit in de organisaties. De KSF komt hiertoe met een plan met verschillende onderdelen, omdat de inmiddels traditionele visie op klantenservice niet meer bij de huidige verwachtingen van klanten en stakeholders past, aldus de KSF in een persbericht.

Initiatiefnemers van het plan zijn Ernst-Jan Kruize (Gemeente Utrecht), betrokken bij de Innovation Board van de KSF, en Geeske te Gussinklo, directeur van de KSF. De vereniging wil aan de slag met thema’s als goed werkgeverschap, aantrekkingskracht in de arbeidsmarkt, digitalisering, kwaliteit en klantgerichtheid. Collectieve denkkracht en innovatievermogen voor de herpositionering haalt de KSF uit een brede groep ambitieuze professionals wier hart klopt voor klantcontact. Vanaf 1 juli gaat de KSF aan de slag. KSF wil acties en aanbevelingen vervolgens faciliteren.

Volgens de KSF heeft het begin van de coronacrisis aangetoond hoe snel en veerkrachtig klantenservice-afdelingen zijn. De meeste organisaties zijn goed bereikbaar gebleven en een groot deel van de klantenservice-operaties kon in korte tijd vanuit thuiswerkplekken worden gerealiseerd. “Flexibiliteit en inventiviteit kenmerken de customerservicewereld. Er is geen ander vakgebied dat zoveel potentie heeft om klanten aan organisaties te binden. We hebben de mensen én de tools om klantrelaties te bestendigen,” aldus de KSF in het bericht.

Met haar grote en diverse achterban wil de KSF hét platform zijn om klantenservice next level te routeren. De KSF gaat samen met mensen die zijn gevraagd op basis van hun expertise of ambitie, een aantal fundamenten voor verandering schetsen. Deze fundamenten worden op haalbaarheid en wenselijkheid getoetst bij een brede groep vakgenoten die de noodzaak tot verandering onderschrijven en eraan willen meewerken. Het streven is om uiterlijk in november 2020 concrete uitkomsten te kunnen delen voor de herpositionering van het vakgebied, waar meer dan 150.000 mensen in Nederland werkzaam zijn.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top