Coronavirus: helft bedrijven zet in op cloudstrategie

Coronavirus: helft bedrijven zet in op cloudstrategie

by Ziptone
16 juni 2020

Telecombedrijf Telstra concludeert dat veel bedrijven versneld geplande IT-aanpassingen doorvoeren. Belangrijke onderdelen hiervan zijn het realiseren van structurele thuiswerkvoorzieningen waaronder het aanpassen van de infrastructuur, het aanpassen van het thuiswerkbeleid en het versnellen van de cloudmigratie. Bedrijven proberen ook de klantervaring te verbeteren, ondanks de overgang naar thuiswerken. Bijna de helft van de bedrijven geeft aan een cloud-first contactcenter-strategie te hanteren om de end-to-end mogelijkheden voor klantcontact te verbeteren.

Telstra gaf GlobalData een onderzoeksopdracht die werd uitgevoerd onder 120 boardleden en IT-beslissers afkomstig uit 15 sectoren en verschillende werelddelen. In het rapport ‘COVID-19: Impact on IT Budget, Strategy and Priorities’ stelt Telstra dat 93 procent van de ondervraagden aangeeft dat hun IT-prioriteiten drastisch zijn veranderd als gevolg van het coronavirus. Twee derde van de respondenten geeft aan dat COVID-19 hun organisatie voor altijd heeft veranderd. Slechts 2 procent van de ondervraagden geeft aan dat ten opzichte van pre-COVID de IT-uitgaven en bestedingen ongewijzigd zijn. 70 procent gelooft dat COVID-19 heeft geleid tot een toename van de shadow-IT.

Volgens Telstra heeft slechts een op de tien ondervraagde bedrijven een bedrijfscontinuïteitsplan.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top