Contactcenteragent onterecht ontslagen om thuiswerken in Turkije

Contactcenteragent onterecht ontslagen om thuiswerken in Turkije

by Ziptone
6 september 2024

rechtspraakFlair & Quality Rotterdam B.V., een callcenterbedrijf in Rotterdam, heeft een vrouwelijke werknemer onterecht op staande voet ontslagen nadat zij weigerde op korte termijn naar Nederland terug te keren.

 

De klantcontactmedewerker werkte sinds medio 2023 met toestemming van het bedrijf vanuit Turkije. Toen de medewerker niet vroegtijdig terug wilde keren, blokkeerde het bedrijf haar digitale werkaccount en volgde een ontslag wegens werkweigering.

De medewerker ging hierop naar de kantonrechter in Rotterdam. Die heeft geoordeeld dat het ontslag onterecht is. Belangrijkste reden hiervoor is het ontbreken van schriftelijke afspraken over het werken vanuit Turkije. De rechter stelde verder dat het eis van de werkgever voor onmiddellijk terugkeren naar Nederland onredelijk was. De medewerker kon niet worden beschuldigd van werkweigering, aldus dus kantonrechter.

In het vonnis is onder meer bepaald dat de werkgever het salaris moet doorbetalen tot het einde van het contract in augustus 2024 en de proceskosten moet betalen – tezamen ruim 16.000 euro. (Uitspraken.nl)

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top