Consumenten: ‘bedrijven beboeten voor lange wachttijden’

Consumenten: ‘bedrijven beboeten voor lange wachttijden’

by Ziptone
23 juni 2025

8x8Britse consumenten hebben hun geduld verloren met lange wachttijden en willen dat bedrijven daarvoor boeten. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van Streetview door 8×8. Meer dan 60% van de Britten is het ermee eens dat er maatregelen moeten worden genomen. Een deel van de consumenten is ook van mening dat als bedrijven hun prijzen verhogen, de klantenservice ook moet verbeteren.

 

Uit het onderzoek van 8×8 onder 2.000 volwassenen in het Verenigd Koninkrijk blijkt een duidelijke vraag naar betere klantenservice:

  • 62% is voorstander van boetes voor slechte afhandeling van telefoongesprekken
  • 66% van de mannen is voorstander van sancties, tegenover 59% van de vrouwen
  • Onder 55-plussers stijgt het draagvlak tot 66%, tegenover slechts 47% van de 16- tot 24-jarigen
  • Het sentiment is het sterkst in Belfast, Edinburgh en Manchester (65%+)
  • Zelfs in de minst gefrustreerde steden – Cardiff, Glasgow, Nottingham – lag het draagvlak boven de 50%

Uit het onderzoek bleek ook dat 78% van de Britse consumenten betere klantenservice verwacht als de prijzen stijgen – dit percentage stijgt tot 84% onder 55-plussers. (8×8)

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Customer Experience

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top