Cognigy, een Duitse leverancier van AI-gebaseerde customer service automation, heeft in een series C financieringsronde 93 miljoen euro opgehaald.
Het geld is opgehaald bij bestaande en nieuwe investeerders, waaronder Insight Partners, DTCP en DN Capital. Deze aankondiging volgt op jaren van driecijferige groei voor Cognigy, gevoed door een toename van de marktvraag in alle sectoren. “Deze financiering stelt ons in staat om deze kans te grijpen, onze wereldwijde aanwezigheid uit te breiden en ons platform te blijven innoveren om te voldoen aan de veranderende behoeften van onze klanten,” aldus een van de oprichters, Philipp Heltewig.
In de afgelopen 12 maanden heeft Cognigy een explosieve groei gezien in het gebruik van zijn platform, met honderden miljoenen interacties die op het platform zijn afgehandeld.
Met een personeelsbestand van 175 medewerkers in Düsseldorf en San Francisco, waarvan Heltewig verwacht dat dit aan het eind van het jaar zal zijn gegroeid tot 250, is Cognigy van plan om het nieuwe kapitaal te investeren in geografische uitbreiding in de VS en product R&D. Het bedrijf wil met name de R&D in Conversational AI met Generative AI uitbreiden, waardoor de creatie van meer geavanceerde en intuïtieve klantenservice-oplossingen mogelijk wordt.
Het Duitse bedrijf is opgericht in 2016 door onder meer Philipp Heltewig (voorheen CIO bij Sitecore), Sascha Poggemann en Benjamin Mayr. Cognigy werkt voor ongeveer 175 klanten, waaronder Lufthansa Group, Virgin Pulse, Frontier Airlines, Bosch, Toyota, TechStyle Fashion Group en Mercedes-Benz. (Cognigy, Ziptone)