Cisco heeft nieuwe Webex AI Agents aangekondigd, als onderdeel van het Webex Customer Experience-portfolio.
Webex AI Agent bevat tevens een nieuwe ontwerptool genaamd AI Agent Studio, die het voor zakelijke gebruikers en IT-beheerders eenvoudig maakt om AI-agenten te trainen en te implementeren, wat hen ongeëvenaarde schaalbaarheid en gebruiksvriendelijkheid biedt, aldus het persbericht.
Met de AI Agent Studio kunnen contactcenters binnen enkele minuten een spraak- of digitale AI-agent implementeren en kiezen welke AI-modellen worden gebruikt om klantvragen te ondersteunen.
Jeetu Patel, Executive Vice President en Chief Product Officer, Cisco, is ervan overtuigd dat in de komende jaren een groot deel van de eerste gesprekken zal worden afgehandeld door een AI Agent. Volgens Patel zullen deze “net zo interactief, dynamisch, boeiend en persoonlijk zijn als een menselijke agent”.
Met de Cisco AI Assistant voor Webex Contact Center, die in Q1 2025 algemeen beschikbaar wordt, profiteren drukke agenten en supervisors van geautomatiseerde begeleiding binnen handbereik om klantondersteuning op expertniveau te bieden, waaronder contextsamenvattingen, antwoordsuggesties en samenvattingen van verbroken gesprekken.
Webex AI Agent zal samen met AI Agent Studio algemeen beschikbaar zijn in het eerste kwartaal van 2025 voor cloudgebruikers.
Ook Agent Wellness voor het contactcenter wordt in Q1 2025 algemeen beschikbaar. Deze AI-functies maken proactieve acties mogelijk, zoals automatische pauzes voor agenten, wijzigingen in agentroosters en het verschuiven van welke kanalen agenten ondersteunen om de capaciteit te verhogen of te verlagen op basis van behoefte. (Cisco)