Het Britse facilitaire contactcenter CC33Global heeft plannen bekendgemaakt voor het opzetten van een nieuw AI-ontwikkelingsteam dat tot 20 nieuwe banen zal opleveren. Met de nieuwe afdeling wil het bedrijf maatwerk AI-toepassingen ontwikkelen.
De stap volgt op een aanzienlijke investering van 1 miljoen pond in het stimuleren van innovatie op dit gebied van CC33Global’s activiteiten.
CC33Global, gevestigd in Sheffield, maar ook met WFH-agents en activiteiten in Zuid-Afrika, ontvangt meer dan 35 miljoen telefoontjes per jaar. Via zijn AI-ontwikkelingsteam zal het bedrijf op maat gemaakte nieuwe AI-technologieën ontwikkelen om oproepen te verwerken en het voor menselijke agenten gemakkelijker te maken om tijdens interacties grotere hoeveelheden relevante informatie op te vragen en te raadplegen, waardoor de operationele efficiëntie toeneemt en de tijd die nodig is om taken te voltooien wordt verkort. Er werken 350 mensen bij CC33Global.
Het bedrijf zal tot 20 nieuwe interne functies creëren, waaronder 10 vacatures voor professionals zoals programmeurs, softwareontwikkelaars en softwarearchitecten. De nieuwe AI-divisie zal worden geleid door het bestaande senior managementteam van het bedrijf en in de toekomst door andere senior medewerkers. (CC33Global)