Call-IT BE ontvangt ISO 18295-certificaat

Call-IT BE ontvangt ISO 18295-certificaat

by Ziptone
25 juni 2019

Call-IT in Oostende heeft een nieuwe mijlpaal bereikt met het behalen van het ISO 18295-certificaat. Het bedrijf voldoet aan de wereldwijde kwaliteitsnorm voor klantcontact voor contactcenters die in opdracht werken. Call-it België was al vier jaar ECCS gecertifieerd.

De ISO-norm geeft richtlijnen om processen in te richten, maar heeft een primaire focus op de klant. Het is geen ‘management system’, maar een standaard voor ‘service provision’. Er is daarbij aandacht voor veiligheid van data, werkgeverschap, monitoring, continuïteit, bescherming van de klant. De ISO-standaard bestaat uit twee delen. Het eerste deel betreft eisen voor de serviceorganisatie. Het tweede deel is voor de opdrachtgever van het contactcenter. Dat maakt het mogelijk voor facilitaire contactcenters om het eerste deel te certificeren, organisaties die hun klantcontact uitbesteden kunnen het tweede deel van de standaard gebruiken. Voor een organisatie met een inhouse contactcenter geldt dat zij zich voor beide delen kan certificeren. De organisatie is immers opdrachtgever en uitvoerder tegelijk.

De Klantenservice Federatie heeft zich – als voorzitter van de Nederlandse commissie voor de ontwikkeling van ISO-18295-norm –  jarenlang ingezet voor de ontwikkeling van de norm. De norm zou volgens betrokken ontwikkelaars in 2016 gerealiseerd moeten zijn.

De audit van Call-IT is door Lloyd’s Register uitgevoerd. “Deze certificering geeft klanten en externe stakeholders extra vertrouwen. In deze tijd geen overbodige luxe als je als organisatie succesvol wilt ondernemen”, aldus Jurgen van Dueren den Hollander, Resource Manager North Europe Lloyd’s. Lloyd’s Register is één van ‘s werelds grootste professionele dienstverleners voor engineering en technologie.

Customer Experience
Top