Call Center Verband Deutschland (CCV) start diversiteitscampagne

Call Center Verband Deutschland (CCV) start diversiteitscampagne

by Ziptone
6 juni 2024

CCVCustomer Service & Call Center Verband Deutschland e.V. (CCV) heeft eind mei een campagne voor diversiteit en tegen racisme gelanceerd met als motto ‘Customer Service ist bunt und divers’. Onderdeel van de campagne is een verklaring, die is opgenomen in het beginselprogramma van CCV.

 

De campagne heeft een permanent karakter en zal volgens CCV (aangesloten bij ECCA) verschillende activiteiten omvatten. “CCV vertegenwoordigt een diverse en dynamische sector met meer dan 560.000 werknemers”, aldus de verklaring. “In deze sector zijn mensen met verschillende achtergronden en culturen onmisbaar voor innovatie, groei en gelaagde klantenservice.” Deze diversiteit is “niet alleen een bron van creativiteit en nieuwe perspectieven, maar ook een beslissende factor voor economisch succes”.

Daarnaast stelt de vereniging dat “respectvolle samenwerking (…) te allen tijde moet worden gehandhaafd in levendige, controversiële discussies”. Toch is de inzet voor “diversiteit en tegen racisme, antisemitisme, haat en geweld niet-onderhandelbaar” voor CCV. De organisatie nodigt bedrijven en individuen die dicht bij de industrie staan van harte uit om deel te nemen en de campagne actief te ondersteunen. Het volledige beginselprogramma staat bij CCV online.

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Human Resources

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top