Cabin crew Qatar Airways gaat in contactcenter werken

Cabin crew Qatar Airways gaat in contactcenter werken

by Ziptone
3 augustus 2020

Luchtvaartbedrijf Qatar Airways kampt net als vele andere maatschappijen met vraaguitval. Het bedrijf heeft daarom besloten cabinepersoneel in te zetten op het contactcenter. Vakmedium Simple Flying concludeert dat op basis van interne documenten van het bedrijf. Volgens de bron gaat het om een experiment van in eerste instantie drie maanden. Het cabinepersoneel wordt getraind op digitale en voicekanalen, en in het afhandelen van reserveringen en boekingen. Simple Flying constateert dat de cabinemedewerkers hiermee een nog vollediger beeld krijgen van de customer journey en dat deze keuze beter is dan cabinepersoneel ontslaan. Qatar Airways schreef al rode cijfers voordat de coronacrisis uitbrak. Die zijn onder meer toe te schrijven aan grootschalige investeringen.

Qatar Airways is ook aandeelhouder van IAG, de groep waar onder meer British Airways deel van uitmaakt. Deze groep heeft te maken met een verlies over het eerste half jaar van 2020 van 3,8 miljard euro en een vraaguitval in het tweede kwartaal van 95%.

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top