Britse megatender klantcontact voor 15 partijen

Britse megatender klantcontact voor 15 partijen

by Ziptone
30 augustus 2021

Het Britse overheidsonderdeel CSC (Crown Commercial Service) heeft bekend gemaakt met welke partijen zij blijft samenwerken op het gebied van publieke contactcenterdiensten – met inbegrip van ondersteunende software.  Bij de tender zijn twee selectiecriteria gehanteerd; prijs (20%) en kwaliteit (80%). De geselecteerde partijen kunnen meebieden op onderdelen van het raamcontract met een waarde van in totaal 2 miljard pond. Maximaal 15 verschillende partijen konden worden geselecteerd voor het raamcontract. De contracten lopen tot augustus 2025.

De diensten in de tender hebben betrekking op publieksdienstverlening van overheden, de NHS, zelfstandige bestuursorganen, politie en een aantal goede doelen. De winnaars van de kavel voor contactcenterdiensten zijn onder meer Go Centric, Teleperformance, Arvato, Sitel, TTEC UK Solutions, Capita Business Services, Serco en G4S Facilities Management.

De Britse overheid besteedt klantcontact al langer op grote schaal uit. Sommige uitbestedingen waren daarbij problematisch. In 2006 trok Accenture de stekker uit een NHS-outsourcingdeal gericht op IT-diensten met een waarde van 2 miljard pond. Serco stuitte op problemen rond data-uitwisseling bij een contract van 322 miljoen pond rondom het Britse coronabron- en contactonderzoek.

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top