Britse belastingdienst HMRC weer onder vuur wegens bereikbaarheid

Britse belastingdienst HMRC weer onder vuur wegens bereikbaarheid

by Ziptone
23 januari 2025

HRMCDe Britse belastingdienst, HMRC, heeft ontkend “opzettelijk slechte” klantenservice te runnen. Uit een rapport van een parlementscommissie blijkt dat bij bijna 44.000 klanten vorig jaar zonder waarschuwing vooraf de verbinding werd verbroken nadat ze meer dan een uur in de wacht hadden gestaan.

 

In het meest recente Public Accounts Committee (PAC) rapport over de veelgeplaagde overheidsdienst staat vermeld dat de dienstverlening van HMRC nog slechter is geworden sinds het laatste rapport. De directeur van HMRC, Jim Harra, zegt dat de beweringen van de commissie over de klantenservice “volledig ongegrond” zijn. De wachttijden zouden sinds april vorig jaar met 17 minuten zijn gedaald. Het verbreken van de verbinding zou te maken hebben met de maximale capaciteit van het telefonieplatform. De voorzitter van het PAC zegt dat HMRC “elk jaar nieuwe dieptepunten bereikt” in de klantenservice.

“Contactcenter deel van het jaar dicht”

Een ander probleem waarmee de belastingdienst worstelt is dat van oninbare schulden. De teller stond in 2023-24 op 5 miljard pond, een jaar eerder was dat 3,2 miljard pond. Het zijn bedragen die worden afgeschreven. Sinds HMRC in 2010 van start ging met een ‘digital-first’-strategie, is de kritiek op de organisatie alleen maar toegenomen.

In maart vorig jaar kondigde de dienst aan dat het contactcenter telefoonlijn tussen april en september gesloten zou worden, omdat de dienst wil dat mensen hun belastingzaken online regelen. Dat besluit moest binnen 24 uur worden teruggedraaid. In mei dit jaar bleek de gemiddelde wachttijd bijna 23 minuten. (BBC)

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top