BPO-dienstverlener Konecta neemt Speak33 en Sales Performance over, een Franse en een Italiaanse dienstverlener op het vlak van digitale marketing en telemarketing.Â
Â
Konecta heeft onlangs een nieuwe strategie gepresenteerd; de ambitie is om volop te investeren in digitale, autonome en schaalbare systemen die voldoen aan de veranderende verwachtingen van klanten. Hiermee doelt CEO Nourdine Bihmane op agentic AI-toepassingen. Daarnaast wil het bedrijf de verkoopcapaciteit versterken. Dat meldt EnContact.
Speak33 is in 2009 opgericht door Alexandre Boyer, en is gespecialiseerd in innovatieve marketingoplossingen en datagestuurde platforms aanbiedt die kwalitatief goede leads genereren in de sleutelsectoren energie, financiën en telecom. Sales Performance is een Italiaanse aanbieder van leadsgeneratie en klantenwerving. Beide onderdelen worden geïntegreerd binnen Konecta Digital, waar nu 4.000 experts op het gebied van AI en generatieve AI onder vallen.
De Konecta groep omvat nu wereldwijd 120.000 medewerkers. Volgens EnContact is het de nummer 5 BPO wereldwijd en de nummer 1 in sectoren als telecom, energie en mobiliteit. Het bedrijf streeft naar een omzet van 2,5 miljard euro – die staat nu op ruim 2 miljard euro.
Konecta is vastbesloten om in te spelen op het snel veranderende consumentengedrag. Volgens EnContact stappen consumenten over van traditionele zoekmachines naar sociale platforms en op AI gebaseerde conversatietools, wat een verschuiving markeert van SEO naar AI Search Optimization (ASO). Konecta speelt in op deze transformatie door autonoom campagnebeheer te integreren en strategieën te ontwikkelen op basis van geavanceerde generatieve AI. (EnContact)