Avaya overweegt uitstel van betaling aan te vragen

Avaya overweegt uitstel van betaling aan te vragen

by Erik Bouwer
29 november 2016

uitstel van betaling29 november 2016 – Avaya is er niet in geslaagd tot overeenstemming te komen met mogelijke overnamepartner Genesys, zo kan geconcludeerd worden uit berichten van Wall Street Journal. Het bedrijf is nog steeds van plan de divisie voor contactcentersoftware te verkopen, maar overweegt ook het aanvragen van uitstel van betaling wanneer alsnog een koper wordt gevonden. Het bedrijf heeft een schuld van zes miljard dollar en denkt aan een overnameprijs van vier miljard dollar. De overgang van het licentiegedreven on premise model naar een leverancier van services is lastig voor het bedrijf, dat net als andere grote spelers te maken heeft met concurrentie van veel kleine leveranciers van kleinere, meer flexibele, volledig geïntegreerde en cloudgebaseerde unified communications oplossingen. Omdat Avaya een grote klantenbase heeft die de migratie naar de cloud nog moet maken, lijkt er weldegelijk een toekomst weggelegd voor het bedrijf. Obstakel is echter dat veel klanten gebruik maken verschillende oudere platforms zoals Nortel, platforms die Avaya heeft overgenomen, maar waar Avaya tot nu toe te weinig energie in heeft gestoken om ze te migreren naar nieuwe Avaya oplossingen. (Bron: The Wall Street Journal)

Geen categorie
Top