Avaya en Microsoft breiden partnership uit

Avaya en Microsoft breiden partnership uit

by Ziptone
18 augustus 2021

Avaya gaat samen met Microsoft cloudcommunicatie-oplossingen ontwikkelen die de klant- en werknemerservaringen verbeteren. Avaya OneCloud CCaaS (Contact Center-as-a-service) was al beschikbaar op het cloudplatform van Microsoft Azure. Avaya OneCloud CCaas is nu ook geïntegreerd met Microsoft Teams en met Microsoft Dynamics 365. Daarnaast wordt het CPaas (Communications Platform-as-a-service)-platform geïntegreerd met functies van Microsoft Azure Communication Services op het gebied van spraak, video, chat en messaging.

Het partnership met Microsoft is belangrijk voor Avaya, dat na een lange periode als topspeler in de markt voor contactcentersoftware aansluitend enige tijd in het slop raakte. Avaya bouwt nu aan een nieuw ecosysteem van cloud- en technologiepartners waarbij contactcentertechnologie gemakkelijker gecombineerd kan worden met andere cloudtoepassingen zoals AI, RPA en analytics. Microsoft en Avaya hanteren ook een gezamenlijke go-to-market-strategie.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top