Amerikaanse verzekeraar Lemonade vertrouwt op bots

Amerikaanse verzekeraar Lemonade vertrouwt op bots

by Ziptone
3 april 2020

Lemonade, een Amerikaanse internetverzekeraar die vorig jaar een kantoor opende in Amsterdam, vertrouwt bij de interactie met klanten grotendeels op automatisering, kunstmatige intelligentie en apps. Dat bericht RTL Nieuws.

Het bedrijf start vandaag met het aanbieden van inboedelverzekeringen en aansprakelijkheidsverzekeringen in Nederland. Het afsluiten van verzekeringen verloopt online en geautomatiseerd, maar ook de claimafhandeling wordt afgehandeld door bots en algoritmes. Daarbij kijken bots onder andere naar de frauderisico’s.

Alleen als de kunstmatige intelligentie twijfelt of als het moeilijk wordt, neemt een mens het over. Volgens RTL Z werken op het Amsterdamse kantoor 19 medewerkers die de claim dan af kunnen handelen. Lemonade bestaat al sinds 2015 en werkt onder meer samen met de Japanse investeringsmaatschappij Softbank en de Duitse verzekeraar Allianz.

Volgens RTL is het Verbond van Verzekeraars blij met de komst van een nieuwe speler. Concurrentie leidt namelijk tot betere dienstverlening en producten voor de klant, aldus de brancheorganisatie.

Bijzonder is het verdienmodel van Lemonade. Een kwart van alle omzet uit premies wordt gereserveerd voor de kosten en de winst van het bedrijf. De overige 75 procent is voor de schadeclaims. Maar als niet al het geld daar aan op gaat, gaat het naar goede doelen die de klanten kiezen. (RTL Nieuws)

Lemonade

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top